Vliegen en 2 bijzondere eerste dagen!

3 september 2017 - Somerset West, Zuid-Afrika

Pff, ik kan nog niet echt geloven dat ik hier ben! But here we are... en het is nu al super!

Na het reorganiseren van de koffers.. (jaja.. 2 x 22 kilo.. hoe dan?) door de douane heen en het vliegtuig in. Na de overstap in Parijs door naar Cape Town! Wat een luxe zeg met Air-France/KLM. We kregen dekentjes, kussens, koptelefoons, oogslaapmasker en heel veel eten en drinken. En dat gratis.. Nu ben ik nog nooit met een lange vlucht meegegaan, dus misschien is dit wel allemaal heel normaal, maar ik vond het heel bijzonder om mini magnums en marsjes te krijgen en om zomaar vodka en wijn te kunnen bestellen.. Niet dat ik daar aan moest denken, maar toch. Na 14 uur vliegen en 4 films was het tijd om Zuid Afrika te begroeten!

Gelukkig stond daar Rudie met een bordje: Deborah Nobels. Hij heeft me onderweg alles uitgelegd en heeft een simkaart geregeld. Aangekomen bij het appartement moesten we een hek door met de auto om vervolgens met een code een ander hek door te gaan naar mijn huisje! Goede beveiliging dus... ;) aangezien daar een heel aantal mensen zich zorgen over maakte.. ik ben super dubbel veilig in m'n mini dorpje.

Het huisje was precies zoals de foto's die ik had gekregen. Het is een klein terrein met een aantal complexen en een zwembad! Dus dat is echt super.

Maar goed, het enige wat je natuurlijk wil als je na 14 uur en geen slaap aankomt, is je bed induiken..... Helaas was het beddengoed verdwenen.. oftewel gestolen? spontane ontbranding? I don't know... Gelukkig kwam Nicholas (de gast van Go placements bemiddelingsbureau) binnen een half uur beddengoed brengen van zichzelf, zodat ik in ieder geval deze nacht lekker kon slapen. En dat was maar goed ook, want het was ijskoud! In de avond koelt het hier af tot een graad of 10 en dat zonder verwarming is best frisjes. Eindelijk rond 1 uur m'n bed in om de volgende ochtend om 10 uur mijn auto te ontvangen!

De eerste dag ben ik na het uitpakken en nadat ik mijn auto had gelijk op pad gegaan naar Somerset Mall. Dit is een ENORM winkelcentrum.. en dan ook echt enorm met 4 hoofdingangen en elke winkel die je kunt bedenken en meer. Ow en een miljoen restaurantjes ofzo. Hier heb ik beddengoed gekocht voor 50 euro (wordt vergoed uiteraard) maar 50 euro voor dekbed, 2 kussens, laken, en overtrek + een extra fleecedeken is toch wel bizar :) Na een half uur zoeken eindelijk de juiste uitgang gevonden en mijn autotje terug gezien. De weg naar huis is al zo prachtig dat ik mijn ogen uitkijk en binnen no time thuis ben!

De mensen die op de parkeerplaatsen werken in Zuid Afrika doen werkelijk alles voor je. Ze wijzen je een plek, laden je auto in met boodschappen en brengen zelfs je karretje terug. En bij de kassa pakken ze je ook nog je boodschappen in. De mensen zijn ook zo bizar gastvrij en vriendelijk, echt heel mooi om te zien. Na dit eerste avontuur kwam ik laat terug om lekker wat te eten en wat uit te rusten.

Dag 2 ben ik naar Root 44 geweest: De grootste en populairste markt op een wijngaard in Cape Town. Naast de wijngaard was er live muziek, heel veel leuke tentjes met handgemaakte spulletjes. Ook kon je uit elke cultuur wel iets eten het ging van Nederlandse poffertjes naar Duitse braadworst naar sushi. Ik heb hier uren rond kunnen lopen! Toen ik thuis was merkte ik toch wel dat ik erg moe was. Na een paar uur lekker te ontspannen bij het zwembad heb ik gekookt en nu zit ik hier, te typen :)

Het alleen zijn en alleen op pad gaan leek me niet echt heel leuk op het begin, maar voor de eerste dagen vind ik het echt totaal niet erg en ik doe lekker alles op m'n gemakje. Even de control freak overboord en gewoon doen!

Morgen hoop ik weer nieuwe mensen te leren kennen bij Heartlands Baby Sanctuary! Ik kijk uit naar de nieuwe avonturen en ik houd jullie op de hoogte.

PS: vergeet niet de bijschriften te lezen bij de foto's!

Bij de foto met de honden kon je dus een hondje huren om met je te chillen daar op Root44 winefarm! Adopteren was ook een optie, dus mam.. Je krijgt een verassing over 2 maanden. Misschien 2.

Bye ;)

1. Koos:
    3 september 2017
    O wat ben blij dat alles goed gegaan is,en ook dat het gelijk naar je zin heeftkijk uit naar je volgende blog kusjes opa.
  2. Remco:
    3 september 2017
    Echt heel leuk om te lezen! Fijn dat je het nu al zo naar je zin hebt, geniet ervan!!
    Ik kijk uit naar het volgende stukje!:)xxx
  3. Tante Danielle:
    3 september 2017
    Heerlijk om te lezen Deb je schrijft zo leuk Fijn dat je het nu al naar je zin hebt!

Liefs xxx
  4. Janet:
    3 september 2017
    klinkt goed allemaal....fijn dat de eerste indrukken goed zijn.
  5. Eugenie:
    3 september 2017
    Petje af hoor. Heel veel plezier daar en geniet van deze bijzondere ervaring.
  6. Paps:
    3 september 2017
    Leuk Debje. Blij dat je goed bent aangekomen en alles verder goed is gegaan. Appartement ziet er mooi uit! Maar toch, volledig omheind park met bewaking en toch je beddengoed gestolen??? Hou je haaks en kijk uit naar je volgende stukje.
  7. Leen:
    3 september 2017
    Dat ie mensen daar zo aardig zijn, zeg. Moet niet gekker worden, hoor :)
    En wat ze allemaal niet verzinnen: Een Woofproject, honden lenen .... tsss!
    Haha .. geintje, hè. We blijven je volgen, Deb. Lijkt net of wij het ook een beetje meemaken. xx
  8. Marlies:
    4 september 2017
    Whaauw dat klinkt nu al fantastisch en je bent er nog maar net!! Heel veel plezier daar en geniet van alle mooie ervaringen. xxx
  9. Renée:
    5 september 2017
    Dat is een goed begin, we zijn benieuwd naar je volgende verhalen van je ervaringen