Duiken met HAAIEN, Hermanus + Alieke is Jarig!!!

5 oktober 2017 - Hermanus, Zuid-Afrika

Wat een weekend! Ben een week later nog aan het bijkomen.. Het begon afgelopen week met werken. Ik leer steeds meer de kinderen kennen en daarbij ook hun achtergronden. De nieuwe tweeling lag nu in het ziekenhuis, vanwege ernstige gezondheidsproblemen. Met Mara in m’n hoofd die week, was het werken toch wel een stuk emotioneler. Ik denk elke dag aan jullie!

Normaal heb je een knop die je als je naar huis gaat omzet, zodat je niet alle dingen mee naar huis neemt.. als het zo dichtbij komt, dan is het lastig om de zieke kindjes te zien. Ik ben nog steeds aan het rondkijken wat ik nog meer in de omgeving kan doen, dus ik hoop deze week nog ergens binnen te komen.

Vrijdag was het dan zo ver…. Shark Cage Diving… Ik was niet zenuwachtig eigenlijk, alleen maar enorm enthousiast. De lange rit van 2 uur naar Gansbaai was prachtig door de bergen en de natuur. Dat alleen al was het waard! Aangekomen om 10 uur kregen we lunch en voorlichting.. Dat je de haai niet mag aaien blabla.. erg jammer. Blijkbaar is de huid zo ruw dat je je hand openhaalt. En als ze bloed ruiken.. tja dan ben je verder van huis zeg maar 😉 Het enige probleem was vertelde de mevrouw erna.. Er zijn 2 boottrips geweest vandaag. De eerste hebben alleen een haai vanaf de boot gezien en de andere groep heeft helemaal niets gezien. Als je over de 100 euro betaalt voor deze ervaring is dat best wel even balen. En nee geen geld terug helaas. Gelukkig hebben wij 2 bruine haaien gezien! De grootste van ong. 2.5 a 3 meter lang. Helaas niet de great white, maar misschien ooit. Het was echt totaal niet eng, je wacht gewoon in de kooi tot ze zeggen JA. En dan duw je jezelf onder water. Wat best moeilijk is met een dik wetsuit aan haha.. Ik heb wel een aantal mooie filmpjes kunnen maken met mijn camera. Je kon daarna ook een USB kopen voor 20 euro van de camera man. Hij liet eerst het filmpje zien aan de hele groep, zodat je weet wat je koopt. Echt heel leuk gedaan en ik ga proberen hem op deze site te zetten. Hij heeft van die dag filmpjes gemaakt en gemonteerd. De haaien die je dus ziet op de film zijn degene die wij die dag hebben gezien! Bij een filmpje dat 8 minuten duurt, kan je doorgaan naar 01.50. Dat is de beste shot die ik zelf heb kunnen nemen van de haai!

Na deze lange middag kregen we lasagne van het restaurant ernaast. IEWL. Ik weet niet was het was maar er zat geen zout in of peper. Of überhaupt smaak… Gelukkig ging ik met Alieke en Lea naar de Twilight markt op een wijn estate. Echt prachtig met lichtjes en bomen en live muziek. Je had van elke cultuur wel te eten! Zelfs poffertjes en kroketten :O … neen ik heb dat niet genomen.. hoe erg ik mijn frikandellen en kroketten ook mis. We hebben een kipwrap op en een ‘’Belgische wafel’’ . Volgens mij kwam hij echt helemaal uit België, want hij was zo droog als ik weet niet wat. Maar ja, wat wil je na 14 uur vliegen vanuit België he. .. Er waren ook heel veel leuke souvenirs te koop en lekkere fruit/groente smoothies. Dit is elke vrijdag, dus we zullen hier nog regelmatig terugkomen.

Zaterdag was het rustig uitslapen en om 12 uur richting Hermanus! Hier was het walvissen festival! Hermanus staat bekend om de walvissen die rond september en oktober langs de kust zwemmen. Tijdens het festival hebben we ze niet gezien helaas, maar dat proberen we zondag gewoon nog een keer! We hadden wel enorm honger dus zijn ergens bij een restaurantje gaan zitten. Gelukkig kwam ons eten al na ANDERHALF uur… En moest ik 3 keer drinken bestellen, omdat ze geen aardbeien hadden voor de milkshake en de cola was ook op.. Toen ben ik maar gaan vragen wat hij WEL heeft. Het eten was gelukkig wel goed en de arme gast kon er ook niets aan doen, dus heb hem ook nog een fooi gegeven. Tja…

We hebben nog even foto’s gemaakt op het randje van de dood. Dat is niet eens een grap, want er stond zo een harde wind dat je echt moest uitkijken. Maar goed, als adrenaline junkie is dat natuurlijk perfect 😉 sorry pap en mam.

Na een lange rit naar huis, ‘s avonds nog naar de studenten stad in Stellenbosch. Eindelijk om 4 uur mijn bedje weer in om vervolgens om 2 uur weer op Shimmy Beach festival te staat voor Alieke der verjaardag!! Wat een luxe was dit! We hadden VIP kaartjes en kregen gratis ice tea en shots. Vervolgens waren de drankjes die je WEL moest kopen ook 10 keer zo duur als normaal natuurlijk. Maar goed, super gezellig en om 3 uur weer thuis! Na 2 nachtjes weinig slaap maandag natuurlijk gewoon weer fris naar het werk. Naja.. fris.. iets minder fris dan 😉  Maandag avond was Alieke echt jarig dus zijn we nog bij een ‘’duur’’ restaurant gaan eten (hoofdgerecht is 12 euro). Daarna gingen we even pinnen buiten, want ze was haar pas verloren en moest een week lang overleven tot haar ouders met een nieuwe komen volgende week. Pinnen om 10 uur ‘s avonds doen we alleen niet meer. Er was een vent paar 100 meter van ons af met een fles drank en begon te praten. Verder niemand te bekennen! Heeeeel snel de auto in gedoken en weggescheurd. Voortaan alleen pinnen IN een bank en overdag. Blijft toch vreemd dat je zo voorzichtig moet doen hoor.

Het is nu Donderdag.. Samen met Louis ga ik even 2 uurtjes de weg op, zodat hij me van alles kan laten zien in de buurt en gaan we ook langs een toeristen office en de goedkope supermarkten aangezien ik erachter kwam dat ik boodschappen doe bij de nummer 1 duurste supermarkt.. dankjewel Nicholas :S (Go placements)

Ik zit hier nu 4 weken en ben op de helft. Nicholas is mijn contactpersoon van Go placements. Toffe gast, maar verder ook niets. We zouden met een groepje naar de watervallen gaan, zodat ik meer mensen leer kennen, we zouden BBQ doen met meerdere studenten of uiteten etc etc. Ik heb al precies 2 weken niets van hem gehoord. Gelukkig heb ik zelf nu veel mensen leren kennen, maar toch erg jammer.

Van het weekend gaan we Ziplinen en de BIG 5 zien in een privé natuurreservaat!!! Dit is echt nummer 1 op mijn bucketlist, dus ik kijk enorm uit naar het weekend!

Zondag gaan we een hele dag trip doen van 8.00 tot 16.00, dan gaan we roadtrip doen langs de mooiste plekken, naar pinguïn beach, Hermanus voor de walvissen, Sandboarden op de duinen, Quad rijden en een Zipline tour. Genoeg om te vertellen dus na het weekend 😊

1. Mams:
    5 oktober 2017
    Wat een week vol emoties, je hebt straks een maand nodig om bij te komen ;-)
    En geen geld meer pinnen zo laat hè.....ook in NL kan dit niet ;-) zaterdag wordt vast een onvergetelijke dag ! Goed luisteren naar de gids hè debje ;-) En maak even een bijzondere foto van een olifant, leuk voor aan de muur :-)
    Je bent nu alweer op de helft, geniet er nog maar goed van want voor je het weet ben je weer thuis, eindelijk zucht.....nee hoor de dagen vliegen voorbij maar we missen je enorm. Dag lieverd pas goed op jezelf xx
  2. Remco:
    5 oktober 2017
    Mooi verhaal weer, ben heel benieuwd naar het weekend! Je hebt weer leuke dingen in het vooruitzicht joh, geniet ervan en heel veel plezier!!!! Xxx Rem